Testujemy szybkość łącza

Obecnie dostawcy internetu próbują coraz bardziej sprostać oczekiwaniom klientów i gwarantują szybki i stabilny internet, który jest coraz bardziej odporny na sytuację związaną przykładowo z pogodą. Niemniej jednak wciąż może się zdarzać, szczególnie w sytuacji internetu WiFi, że nie będzie on działał tak, jak byśmy chcieli. Jeżeli już występuje jakiś problem z internetem, warto wykonać speed test.

Ten test umożliwi nam sprawdzić, czy prędkość internetu jest zgodna z deklaracjami dostawcy. Zwykle na umowach są informacje dotyczące minimalnej gwarantowanej prędkości internetu. My możemy sprawdzić, czy ta prędkość pokrywa się z rzeczywistą notowaną na naszych urządzeniach i do tego właśnie trzeba wykorzystać speed test. O ile prędkość internetu jest na prawdę dużo niższa, znaczy to, że dostawca nie wywiązuje się ze swoich deklaracji lub zdarzyła się jakaś awaria, przez którą po prostu nie można poprawnie dostarczać internetu. Jeśli istnieje jakiś problem z wydajnością łącza albo urządzeniami, to najlepiej od razu skontaktować się z dostawcą internetu, aby rozwiązał tę sytuację. Wystarczy, że dostawca internetu sprawdzi, czy ostatnio nie wystąpiły jakieś błędy na nadajniku. Zdarza się, że problem może być tylko przejściowy i wystarczy, by router zewnętrzny lub wewnętrzny zostały zresetowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. W przypadku zespolonych urządzeń router zewnętrzny identycznie, jak wewnętrzny resetuje się poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku znajdującego się na routerze wewnętrznym.
Więcej informacji: speed test.